Ha esteleg valaki nem értené, hogy a többi film mellett mit keres ez is ezen a blogon, jobb ha inkább előbb elmagyarázom. Kötelezőnek éreztem megnézni az összes Alkonyat filmet, mivel elolvastam az összes könyvet is. Hogy miért vetemedtem ilyesmire? Éppen végeztem Orwel 1984-ével, amikor a Nemzeti Színház darabja után óriási kéztetést éreztem arra, hogy elolvassam Bulgakov Mester és Margaritáját. Ezek után a súlyos darabok után egyszerűen vágytam egy pehely könnyű, egyszerű könyvre.

Az első rész minden várakozást felülmúlt, alig tudtam letenni, tényleg olvastatja magát. Egy bájos szerelmi történet, nem több, de annak elég jó. A második rész már jóval unalmasabb és kevésbé szórakoztató, és bár a további folytatások újra izgalmassá válnak, azért mire a végére értem, már messze volt Bulgakov komplekszitása, ezért gyógyírként elolvastam gyorsan (sokadjára is) a Monte Christo grófját.

Ennyit a könyvekről. A filmekre már nehéz azt mondani, hogy elég jó. Egyedül az első rész maradt hű a könyv hangulatához. Aztán sajnos olyan felkapott lett a Twilight, hogy a többi folytatást már elég rendesen elrontották. Azért csak beülltem megnézni a Hajnalhasadás 1. részét is. Mindjárt meg is született a blogomon az "inkább maradtam volna otthon" kategória. Többször is megfordult a fejemben, hogy na most fog előfordulni először az életemben, hogy a film vége előtt elhagyom a mozit. Sajnos középen ülltem.

Az egyik legnagyobb baj ezzel a filmmel, hogy a könyv nem tesz ki két részt, talán még egy egész estés filmre is kevés a történet lezáró fejezete. Ehhez képest a dupla profit reményében az alkotók létrehozták a lehetetlent és ketté szakították a Hajnalhasadást. Az eredmény érfelvágós 117 perc lett. Ebből 100 percig nem történik semmi, csak összeházasodnak és lefekszenek egymással, majd szenvednek. Ja meg persze van benne egy bizonyos "meglepő" fordulat, amit az azt nem ismerők előtt nem szeretnék most leleplezni. Mindezt ezer meg ezer olyan vágóképpel egészítik ki, amiben lényegében semmi de semmi de semmi nem történik. De még jelentőségük sincsen.

Ez a film egyike az egyik legszörnyűbb és legelhibázottabb "alkotásoknak", amit valaha is láttam.

Színészi játék:

Értékelhetetlen.

Ajánlom azoknak:

- senkinek

- még azoknak sem, akik elolvasták a könyvet

Nem ajánlom azoknak:

- minden éppeszű embernek

Alkonyat / Hajnalhasadás I. rész - The Twilight Saga: Breaking Dawn / Part 1

színes, feliratos, amerikai fantasy, 117 perc, 2011

rendező: Bill Condon
író: Stephenie Meyer
forgatókönyvíró: Melissa Rosenberg
zeneszerző: Carter Burwell
operatőr: Guillermo Navarro
producer: Wyck Godfrey, Stephenie Meyer, Karen Rosenfelt
vágó: Virginia Katz

szereplő(k):
Robert Pattinson (Edward Cullen)
Kristen Stewart (Bella Swan)
Taylor Lautner (Jacob Black)
Lee Pace (Garrett)
Michael Sheen (Aro)
Dakota Fanning (Jane)
Ashley Greene (Alice Cullen)
Maggie Grace (Irina)

2012. február 24.

A bejegyzés trackback címe:

https://film-velemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr755208333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása